Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Saturday, October 06, 2007

Hus 527

Det var ett par dagar sen jag bloggade. Varit lite seg och trött delvis. Har också haft en hel del att stå i.

Men ska se om jag kan få nån ordning på det hela och göra bloggen mer levande. Jag har nämligen en del idéer om vad som kan skrivas. Det är inte så att jag har ett helt händelsefattigt liv. Jag menar får man citat mailade till sej som lyder på följande sätt kan man inte klaga:
den här sängen är nog lundellpenetrerad som den är...

Det var ett tag sen jag skrev nåt om 7th heaven (på svenska sjunde himlen). Det är inte så att jag slutat titta men har blivit svårare att följa för jag tror dom tagit bort reprisen på morgonen. Och eftermiddagssändingens tider varierar stort. Men de nya avsnitten på sista säsongen har ju rullat igång på söndagarna. Trevligt. Men jag gillar nog mer de gamla avsnitten.
Jag har dock kommit in i serien ganska sent. Inte sett hur allt började. Även om eftermiddagssändingarna av gamla säsonger hjälper mej en hel del. Och Bull med sin briljanta kunskap förstås. Men hur började allt från alla första början? Nu vet jag. Jag har köpt hela första säsongen på DVD! Stolt ägare av denna lilla "box". Tyvärr verkar bara just denna första säsong vara släppt i Sverige... Inte alldeles förtjust i det faktumet faktiskt.

Vad mer kan jag säga? Jag är stundtals mycket förtjust i den überkristna och präktiga propaganda serie om familjen Camden i hus 527. Ibland får jag känslan att jag blir glad och kär av serien. Är det pga Mary (Jessica Biel) eller är det Annie...?

Men jag finner serien också ganska intressant ur religionsbeteendevetenskaplig synpunkt.
Så det är både nytta och nöje!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home