Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Tuesday, September 11, 2007

Födelsedagspresenter

Födelsedagspresenter kan komma sent.
Men trevligt för det. Idag fick jag post med fint inslagna paket. Två till antalet.
Det ena var en bok, och den andra hörde väl ihop med läsningen av boken.
Boken är en slags fristående uppföljare till en bok jag tidigare fått av samma vackra donna.

Fick även en bok av Frk C - om jag inte sagt det - ett par dagar efter födelsedagen.

I mitt postfack idag låg också paket från adlibris. Två kursböcker och den "efterlängtade" boken som är Unnis senaste.
Jag är tyvärr lite för trött för att egentligen orka läsa någon alla de böcker jag fått.
Ska upp tidigt för att gå till jobbet och tjäna pengar och se till att inte Posten brakar samman typ - nåja, kanske var en överdrift - Posten står nog inte och faller utan mej imorgon.

Imorgon är det fullt upp också, måste förbereda ,och troligen bör jag skriva, en recension på en bok. Känner också att jag skulle behöva läsa om den eller läsa om delar av den, främst slutet - ska se om det hinns med i morgon efter jobbet.

Well en liten update för er bloggläsare från Solis häktiska värld.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home