Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Thursday, August 09, 2007

Tandooriälgen

Tandooriälgen är skriven av Zac O'Yeah och kom ut för ungefär ett år sen och tidigare i år på pocket, som jag köpte den. (bild tagen från adlibris).
Det är boken jag råkade köpa igår och börjat småläsa. Den verkar häftig. Får återkommer mer om den senare antar jag. Är det någon som läst den?
Boken tar sin plats i den stad som en gång kallades Göteborg. Men diverse klimatförändringar och ekonomiska omvälvningar har gjort att Göteborg nu heter Gautampuri och rymmer 20 miljoner människor och där etniska svenskarna är i minioritet och bor i nedgångna Masthugget, ett av få ställen som inte bytt namn, Järntorget heter tex Friendship Chowk. Verkar vara en samhällskritisk och satrisk roman som liknar en deckare med en medelålders bitter man i polisaktigt yrke som huvudperson.

5 Comments:

  • At 10:36 AM, Anonymous Anonymous said…

    Rolig blogg! 7th heaven is da shit.

     
  • At 10:40 AM, Blogger samtalmedsolen said…

    Åh, tack K.Ja 7th heaven är super! Tyvärr missar jag det idag, men jag ska gå upp tidigt på måndag och se reprisen:) hehe. Har egentligen upptäckt serien väldigt sent/nyligen, men numera är jag fast:)

     
  • At 2:23 PM, Anonymous Anonymous said…

    Jag kommer nog se det :) Men jag har fått hem en kattunge idag så jag kanske inte kan koncentrera mig. ;)

    Jag har sett serien om igen många gånger; hoppat mellan säsongerna. Det sämsta var att femman körde sista säsongen i våras, men sen helt plötsligt slutade de visa den så man fick inte se sista avsnittet. Galet. Blir nog att tanka hem...

     
  • At 9:45 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Men femman ska sända resten av säsong 11 (sista säsongen) i höst, stod i Metro, du vet när man kan fråga om Tv-porgram. Har faktiskt tankat ner just sista och snabbkollat det hehe.
    Jag är himlans sugen på att ha 7th dvdbox, men verkar inte finnas att få tag på:(

     
  • At 1:25 PM, Anonymous Anonymous said…

    Oh, härligt! Tack för tipset!

     

Post a Comment

<< Home