Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Monday, July 30, 2007

Ingmar Bergman död och ny vecka

Jaha, Ingmar Bergman har visst somnat in och lämnat denna värld. Finns inte så mycket info nu men lite iaf, på DN tex.
Kanske skulle kolla vilka här som sett någon film med honom och vilken som är favorit?
Hör av er om det...

Nåja, det är ny vecka nu. Ny start. Ska jobba en del men ska nog gå fint. En liten kommentar till föregående inlägg om den hemska drömmen vid tuppluren... Jag borde nog sluta äta pizza och se mindre på tv, är ju egentligen väldigt lite på tv jag vill se. 7th Heaven och Rapport, kanske jag får begränsa mej med?
Ska leva snålt och jobbar lutherskt. Däremellan hinner jag nog skicka lite gratis sms:)

Jag ska och får väl också erkänna att jag är lite sugen att se Simpsonsfilmen, får se om jag har råd med och om det finns lämplig tid och lediga stolar...

UPPDATERING
Det verkar som Annas favoriter är någon av Trolösa, Viskningar och rop, Det sjunde inseglet eller Sommaren med Monika, åtminstone om man ska tolka hennes blogg på det viset att hon vill se filmer hon gillar...

Jag var och såg Simpsons. Det var flera klockrena och kul saker i den. Det var kul att se Barts gula snopp! Tänk inte varje dag man får se en gul snopp men kanske nån av mina läser sett förut?

Passar på att "modeblogga" lite också (mode var ett av de tre ämnen som en kär läsare ville att jag skulle ta upp när jag efterlyste ämnen 26juni i år). Jag har nyligen köpt ett par jeans jag är nöjd med, och kan konstatera att ett par mörkblå levi´s 501:or aldrig är fel ;)

Imorn måste jag upp tidigt, för att se 7th heaven som jag missade idag när jag var på bio.

7 Comments:

  • At 9:14 PM, Blogger Grodan said…

    Hmm, jag kan inte påminna mig om att jag nå´nsin sett någon film av Bergman som jag uppskattat. Tycker de har ett "dysterångestskimmer" över sig. Får nästan kvävningskänslor.

    Förövrigt anser jag att pizza är en lyx man bör unna sig emellanåt :)

     
  • At 11:03 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Jag har inte heller sett någon Bergman... men man kanske borde. Småkollade ett tag i julas när 5timmar Fanny och Alexander gick men tröttande gjorde annat, kom tillbaka och då satt de fortfarande och åt, hahaha!

    Men kanske kanske är det liknade att Anna tyckte de gjorde samma sak i Laagan både före och efter hon sovit i biostolen...

    Förövrigt så handlar det nog att jag just ska ha pizza som "lyx" och inte vardagsmat- mår nog både plånbok och vikt bra av:)

     
  • At 3:45 PM, Blogger Grodan said…

    Har svårt att tro att man nå´nsin ska utsätta sig för ett så´nt trauma som att plåga sig igenom en Bergmanfilm. Jag tänker det definitivt inte! De snuttar jag sett räcker så bra så. Å så anklagar de Staffan Westerberg för att ha förstört en hel generation med sina program. Man skulle kunna kalla honom "Barnens Bergman". Fast du är nog lite för ung för att ha sett hans program, mao, du klarade dig undan oskadd!!! :)

    Beträffande pizza då, tänkte precis så som du skrivit! Syndar sällan med sådant numera. Men gott är det! :) Å de forna synderna ligger som ett traktordäck runt midjan. Här gäller det att tänka positivt! Faller jag frammåt landar jag mjukt! Har man tur är det nå´n som plockar upp en på returen. :)

     
  • At 4:16 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Hehe, nej jag blev aldrig Vilse i Pannkakan :) Men det blev du? Eller slapp du undan precis- fast åt andra hållet?

    Fast det bästa är ju att inte falla utan stå stadigt och då behöver man inget traktordäck :)
    Det jag nog strävar efter...

     
  • At 9:24 PM, Blogger annen said…

    Min favoritfilm är Fanny & Alexander. Den enda Bergmanfilm jag har sett (hittills).

     
  • At 9:55 PM, Blogger Grodan said…

    Jo, jag blev vilse i pannkakan, minns med fasa "storpotäten" som kom puttrande i sin bil(?). Fast nå´t större trauma från det har jag nog inte fått. Å andra sidan kanske jag ska låta andra bedöma det... Jag kanske är helskum?? ;)

     
  • At 10:32 AM, Blogger samtalmedsolen said…

    Annen:
    Det kanske blir fler Bergman nu när SVT visar lite filmer? Kul att du hittade hit och skrev. Välkommen åter!

    Grodan:
    Ryser du när någon säger "...och han ska lägga dig i sin ficka!"
    Lite skum är du nog... jag menar bo typ i Mölndal ;)

     

Post a Comment

<< Home