Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Wednesday, August 01, 2007

14th heaven

Jag ska jobba idag. Känner inte alls för att göra det. Skulle hellre skolka som Uffe och hans son gör i låten skandinavien... göra nåt roligt, sen se 7th heaven. Men inte hela världen om jag missar 7th heaven idag för det går nämligen i repris dagen efter på morgonen. I måndags var jag ju på bio, och missade således 7th heaven men det räddades upp av att jag igår såg det avsnittet på morgonen, och sedan naturligtvis på eftermiddagen. Det blev med andra ord 14th heaven igår.

Idag är det ingen sol. Kanske lite lättare att motivera sej att jobba då. En annan sak som är bra med det gråa vädret är att det inte syns mina fönsterrutor är hemskt smutsiga. Det är lite trist att jobba inomhus när det är kanonbra väder utomhus... Men förra sommaren var perfekt att jobba utomhus. Nu denna veckan delas ju IKEA-katologen... Det är mindre kul att dela ut. Blir ganska vingligt och tungt, men å andra sidan är det smidiga att dunka i brevinkasten. För och nackdelar med det mesta.

Nu ska jag fixa pannkakor innan jobbet. Och en matlåda med pasta till jobbet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home