Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Thursday, July 26, 2007

Vem vill bli miljardär?

Vem vill bli miljardär? Även om det rör sej om indiska rupies? Om jag räknar rätt borde det röra sej om 117-118 miljoner SEK. Jag skulle inte tacka nej.

<= http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9170023425

Jag har idag utökat min lilla boksamling med en roman av Vikas Swarup. Den handlar om en fattig kille som arresterats efter vunnit frågeprogrammet Vem vill bli miljardär (typ samma som Bengt Magnusson hade på TV4 för ett par år sedan) eftersom man tror att han har fuskat då han aldrig gått i skola eller läst en bok
omöjligen kan ha kunnat alla de tolv svåra frågorna.

Idag har jag också nästan gjort en Gessle också - märk väl NÄSTAN - jag har varit händig och satt ihop en stol från Ikea hos en kvinna och som tack för hjälpen (och för sällskaps skull antar jag) bjöds jag på god mat. Det var gott och trevligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home