Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Thursday, August 02, 2007

Älska och Hata SVT!

Men innan min klagosång vill jag bara klargöra att jag gick upp tidigt idag, såg rapport vid 07.00 och hörde en liten diskussion i soffan om hatbrott mellan två stycken. Sen 07.25 switchade jag läckert över till kanal5 och 7th heaven. En ganska kul avsnitt. En hel del röriga saker. Och bra att Mary kysste den där killen just när Wilson kom in - aldrig gillat honom.

Nu över till mitt egentliga ärende.
SVT är elaka. Stort multinationellt företag som försöker suga musten ur oss vanliga medborgare som försöka leva så gott vi kan... tja lite så känns det i alla fall. Även om det kanske inte är rätt. SVT är jättebra. Och framför allt det som strax kommer hända på SVT. Det är också det som jag upprörs lite av och är kluven till. Såg trailer för det hela spektalet i förrgår. SVT ska ha "Indisk Vecka" mellan 13-18aug! Men hallå va? Vaddå indisk vecka? Vaddå "visa nya indiska filmer" - SVT försöker konkurera ut min tänkta och kommande lilla Bollywood-festival. Och då blir man ju ledsen. Jag hade tänkt att visa Lage Raho Munna Bhai tex. Men den ska SVT visa, enligt deras program. Inte snällt när stora företag kör över små ideella eldsjälar...

Nåja, tycker det är bra att SVT visar lite nya bollywoodfilmer, och extra skönt att slippa all jävla reklam som tex fucking tv4 visar när de repriserar Beck för 4-5:e gången på ett par år...
Funderar faktiskt på att försöka spela in SVT indiska vecka. Där uppstår redan lite problem. Måste alltså skaffa vhs-band, tomma sådana, eftersom jag saknar en inspelningsbar DVD... För vilka pengar då? Åh jobbigt, är såna dyra? Tomma skivor vad kostar såna?

Måste hur som helst hitta datum för min festival och tänka på vilka som ska bjudas in? Oskar och Anna är bjudna. Kanske nån annan bloggläsare som vill komma? Har en känsla av att temat inte är Oskars önsketema... men tycker nog du borde kunna delta ändå, lite i alla fall. Vi kan ordna nåt litet mellanspel för din skull?

2 Comments:

  • At 5:41 PM, Blogger Anna said…

    lite skräckmellanspel och jag är där!

     
  • At 12:36 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Hehe, jaså, en horror-girl minsann;)
    Kan ju hända att det blir massa olika mellanspel. Allt för att tillgodo se så många intressen som möjligt!

     

Post a Comment

<< Home