Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Sunday, July 29, 2007

eftermiddags-mardröm

Jag var lite trött, vid fyra tiden i eftermiddags, så bestämde mej för en liten tupplur. En hederlig NAP. Brukar vara trevligt. Idag blev det dock lite skumma drömmar, som nästintill var mardrömmar! Först en liten hetsk diskussion med min syster - iofs inget jag lägger så stor vikt vid eller sörjer eller oväntat... Däremot det allra hemskast var att det snart skulle börja ett Tv-program som jag vill se. Tiden var knapp. Och jag ville äta innan det, och lyfte luren för att ringa till pizzerian. Men vad hände när jag lyfte luren då?! Jo jag fick ingen ton i telefon, istället hörde jag ett annat samtal. Precis som om man lyfter telefonen i ett hus med flera telefoner då någon redan pratar. Jag la på och försökte igen. Samma sak upprepade sej. Igen och igen. Jag tog då mobilen och ringde, men numret funkade inte. Hade upphört. Ingen vidare anvisning. Testade hemtelefonen igen återigen hörde jag det andra samtalet. Tror det var min äckliga granne som kapat min linje och pratade. Usch och fy. Men tänk vilken mardröm. Inte komma fram till pizzerian och tiden är knapp inför ett Tv-program jag ville se...
När jag vaknade var jag tvungen att kolla hur verkligen drömmen var. Det var bara en dröm. Telefonlinjen va fri och numret det samma som innan NAP:n till pizzerian...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home