Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Saturday, August 11, 2007

Snapsvisa

Jag är i Jönköping över helgen. Hos föräldrarna. Back in my hometown. Ikväll har vi ätit kräftor, massor av stora goda kräftor från vättern, och druckit lite snaps till det. Tänkte snällt delge er en av mina absoluta favorit snapsvisor. Härstammar tydligen ifrån de militära och A6 - när det var ett regemente och inget köpcentrum med ikea.

Långt ner i småland
där sitter själva Djävulen
med laddade pistoler och knallande gevär
och alla små djävlar dom spelar på fioler
och själva Fan den Satan
han spelar handklaver

Hurra för Götaland
Hurra
Hurra för Svealand
Hurra hurra
Och hurra för Potatisland
som ger oss brännevin
SKÅL!

8 Comments:

  • At 12:33 AM, Anonymous Anonymous said…

    Haha, du låter nästan lite besviken över att du inte får sexmail ;)

    Håller med dig om att Simon aldrig skulle vara den man rådfrågade. Inte Mary heller egentligen. Pappa Camden är ändå bäst. Ett riktigt moralknippe. Och så ser det alltid ut som han har en tår i ögat.

     
  • At 12:36 AM, Blogger samtalmedsolen said…

    Fast jag gillar nog Mary mer än Lucy egentligen trots att jag nog blev Lucy i test "vem i 7th heaven liknar du mest" innan jag började följa serien...
    Men Ruthie (som liten) är outstanding med tips och råd:)

     
  • At 10:29 AM, Anonymous Anonymous said…

    Ja, vi kallar Lucy för Lucifer :)

     
  • At 12:44 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Hehe tänk om hon skulle höra det, vad arg och grinig hon skulle bli hahaha

     
  • At 10:49 AM, Anonymous Anonymous said…

    Härligt att du ställer klockan för 7th heaven! :-)

     
  • At 3:35 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Men var ju bara för att jag satt på en buss i fredags när avsnittet sändes...

     
  • At 1:02 AM, Anonymous Anonymous said…

    vilken otroligt fin snapsvisa! hehe..kul.. hade jag nog aldrig hört innan, för vi sjöng väl inte den på midsommar? hehe..

    ja du och sjunde himlen... jag vet faktiskt också en massa om sjunde himlen! jag har sett alla avsnitt som visas nu ju! hihi..

    hej hopp din lilla festprisse ;-)

     
  • At 4:25 AM, Blogger samtalmedsolen said…

    Jo den sjöngs i midsommar också. Sjungs alltid när det dricks snaps förstår du Bull!

     

Post a Comment

<< Home