Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Wednesday, August 15, 2007

Oldsberg var småfull

Det är nära 24 timmar sedan brandlarmet drog igång.
Ska jag försöka få en repris till stånd?!
Kanske inte vore så uppskattat av grannarna förstås. Nej Solis borde och ska vara snäll eftersom grannarna inte klagat på musikspeladet fram tills nu.

Jag har haft en trevlig stund med en kursare och kompis som jag kallar för Japan. Han gick nyligen hem. Men vi möttes upp tidigare i stan. Strax efter 18 tiden möttes vi upp vid Koppamärra. Där efter gick vi sakta men säkert till Noon. Där blev det ett par (läs: 3) öl och prat. Sen gick vi till Skål och det blev en öl (faktiskt bara en öl) till. Japan tog en öl som hette Brahma - kul namn tyckte jag. Solis noterade en mycket tatuerad blond tjej från Umeå där. När vi gick därifrån såg jag Ingvar Oldsberg. Han såg lite småfull ut. Hehe. Han gick in på en pub mittemot. Vi drog oss till mitt hood i Kviberg på olika sätt. Väl i lägenheten blev det bland annat mer prat, som delvis handlade om indiska religioner och musiklyssnade i sällskap med en halvliter smaklig vodka.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home