Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Tuesday, August 14, 2007

kl 04.34

Klockan är 04.33, Solis ligger i sängen under två täcken och sussar så sött och drömmer härliga drömmar. kan tyvärr inte säga vad det var, minns inte exakt, men minns att det var trevligt.
Klockan blir sedan - helt logiskt - 04.34 och jag hör nåt ring-ljud. Jag inser att det kan nog inte vara väckarklockan eftersom jag inte ställt någon sådan. Det är inte telefonen (dessutom var det mitt i natten och Anna med god vän från Hedemora festade inte). Det var brandlarmet. Tja det var bara att snabbt hoppa i mina brallor från Indien, dra en t-shirt över skallen och sedan plocka med nycklar, mobil och ficklampa och gå ut.
ca 05.30 kunde jag gå in och fortsätta sova igen, tog ett tag innan jag somnade men sen sov jag länge och gott.

6 Comments:

  • At 4:22 PM, Blogger Sandra said…

    Lagomt roligt med brandlarm mitt i natten. Tur att det inte var nåt farligt då... Hej, förresten, hittade dig genom Unnis bloog ;)

     
  • At 4:25 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Var lite småirriterande och kallt att stå barfota utomhus (var 11grader när "brandövningen") var slut. Men jag gick in efter ett tag och hämtade ett par skor och en snus. Nej var ju ingen riktigt eld. Men strömmen gick och då gick utrymmningenlarmet igång. Men faktum är att det luktade lite småbränt på ett plan i huset, så därför kom brandkåren - tillslut...

     
  • At 6:40 PM, Blogger Unknown said…

    det är inte bara jag som ringer dig mitt i natten ;)

     
  • At 4:26 AM, Blogger samtalmedsolen said…

    Vem mer ringer i natten till mej? Vem mer än möjligt telefonförsäljare och mamma ringer mej?

     
  • At 9:56 PM, Anonymous Anonymous said…

    Var brann det då?

     
  • At 10:30 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    ... Det brann nog inte alls. Men flera som tyckte det luktade små bränt på ett visst ställe i huset. Men man blev väl lite nojjig och övertolkade någon doft... eller inbillade sej det helt o hållet. Hehe.

     

Post a Comment

<< Home