Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Monday, September 10, 2007

Musiktips

Dagens musik tips blir inte Springsteens nya album Magic som läckt ut och finns att ladda ner på nätet nej det blir istället en skiva som har ett par år på nacken, Josef Zackrissons första och hittills enda album. I somliga kretsar är han mer känd som Joffe. Basist i LW´s kompband Hovet. Det var nog ett par år sen jag lyssnade till den skivan. Kanske ville jag förflytta mej ett par år tillbaka i tiden i mitt sinne? Vilka känslor och tankar når mej när jag lyssnar på den idag, 5år sen efter den kom? Favoritspåren verkar vara de samma nu som då.
Men vet inte om jag hunnit tänka så mycket på orden som sjöngs fram på så vackert sätt flertal gånger. Tänker främst på att det var längesen. Den tiden. I lägenheten högts upp, vindsvåning, där i Växjö. Men ändå så pass nära, ett par riktade tankar så är jag där. Det är vackert. Jag försöker hålla mitt minne i trim på så vis.
Kanske intresserar jag mej egentligen inte så mycket för de smäcktande kärleksstinnande orden. Har inte samma syn på kärlek längre. Jag har lämnat min romantiska era bakom mej. Jag är lite som Lundell när han berättade att han bodde på gården i skåne ihop med Ulrika; det är okej
För övrigt brottas jag med lite materiella ha-begär. Jag skulle vilja köpa en ny mobil. Min telefon jag har idag är snart 7 år gammal. En välsliten nokia. Allt beroende på mobilkraschen tidigare i sommar. Jag skulle också vilja ha en hyfsat bra digitalkamera. Bra om jag ska iväg på resa långt bort. Bra i vardagen. Skulle kunna förhöja min blogg med fler bilder. Det gagnar er läsare också; en donation kanske hehe
Lite mer kulturella, om än materiella, är stillade då ett par böcker är beställde. Unnis nya roman, Lundells sångbok i två band. Två kursböcker. Finns väl en risk att det fler liknade inköp inom det närmsta.

Tre låtar från Joffes skiva som bör höras är Ovänner o vänner, kom nära och farligt det du gör

0 Comments:

Post a Comment

<< Home