Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Friday, August 24, 2007

Winnerbäcks nya

Winnerbäcks nya singel är en duett med någon Miss Li (har ärligt talat ingen aning vem hon är eller vad hon gjort innan. Men tydligen gjort en del - kanske hört henne i radion utan notis om hennes namn eller låtar)
Om du lämnade mig nu heter singeln. Vemodig ballad. Vacker. Och pikar Winnerbäck (Lundell Jr enligt vissa) master Lundell? Som en hämnd?

Allt grundar sej på spekulationer. Men Lundell har en låt på skivan Lazarus som heter Hungerdepartementet. Förövrigt en låt jag gillar som har härlig rockkänsla. Nåja, hur som helst, i den låten sjunger Lundell: en rip-off-kid trampar mej på hälarna. Som en fisk som kippar luft med gälarna, vet han inte var gränserna går. [han] stjäl som han behagar.
Det där med "stjäl" skulle kunna syftas till "stölden" Norpan på trummor som numera spelar i LW´s kompband Hovet. Resten kanske ganska tydligt. Men kanske syftar han till sig själv;
rip-off-kid på Brucan?

LW sjunger i sin nya låt, som handlar om vad man kanske skulle göra om förhållandet tog slut, jag kanske skulle leta upp en nån yngre som en fjäder i hatten. För Lundells flickvän (iallafall den senaste offentligt kända) är i sommar blott 25, 33år yngre än honom själv.

Men främst gillar jag nog dessa rader i LW´s låt. Det är Miss Li som sjunger dom.

Jag skulle kunna leva utan den där blicken
som får mig ur balans
Jag skulle sakna den där stunden
som vi har när vi till slut har blivit sams

Fiffigt rim. Motsägelsefullt. Enkelt.

6 Comments:

  • At 5:15 PM, Anonymous Anonymous said…

    Jag tänkte nog lite som du när jag läste raderna om en ung kvinna som en fjäder i hatten att LW kanske slänger iväg en subtil känga till herr Lundell.

     
  • At 7:26 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Måste vara så. För egentligen har ju LW ganska svårt att skaffa en yngre kvinna, han är ju faktiskt inte last gammal som Lundell. Och LW verkar inte vara typen som ger sej på barn. Så måste vara en känga mot Lundell.

    Men den där fjädern i hatten Lundell har, hon är riktigt vacker, iallafall på prisutdelningskorten i Sthlm!

     
  • At 8:58 PM, Blogger Anna said…

    vet du inte vem miss li ar - denna borlange tos...skams....

     
  • At 9:00 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Åh på det viset. Men jag tycker, numera, precis som du att dalarna inte är så mycket att hurra över. Längesen jag hade en hang-up på den staden ;)

     
  • At 12:18 AM, Anonymous Anonymous said…

    äh, eftersom jag är snyggare så tycker jag att gubben har dålig smak. hehehe...

     
  • At 8:36 PM, Anonymous Anonymous said…

    Sams och balans rimmar de facto inte.
    Inget vidare fiffigt alltså...:)

     

Post a Comment

<< Home