Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Wednesday, September 05, 2007

Flyter med och glädjs åt Lundellreleaser

Saker och ting knallar på. Dagar går. Jag flyter med och trivs. Lagom till helgen kommer lite pengar in på kontot från CSN. Äntligen. Fick ringa ett par samtal för att få igång dom men nu är allt som det ska. Funderar på om jag skulle lägga lite pengar för att gå och se finnkampen. Kunde ju vara kul. Men inget bestämt. Idag var jag och lunchade pasta med Bull. Gott och trevligt. Och i måndags eftermiddag började skolan. En dålig sak märkte jag och det var att kanal5 inte sänder repris på 7th heaven på morgonen men å andra sidan fick jag en skön sovmorgon. Igår fick jag fin hälsning och urklipp ur DN från en vän. Bild på Lundell som fisk stod det i brevet. Lundell låg i vattnet och sprutade en vattenstråle från munnen. Fint och kanske lite erotiskt. När det gäller Lundell har jag med glädje sett att hemsidan uppdaterats med kul nyheter (allt är inte jättenyheter, framkommit i intervjuer under senaste veckan samt vissa intiterade rykten). Dock kan det bli en dyr höst...och vår...

20 september är utgivningsdataum för en ny notbok med över 450 sånger illustrerad med bildmaterial som till allra största del aldrig tidigare publicerats.Boken som är i 2 band kommer i en sammanhållande kassett.Förlag är Wahlström & Widstrand.Noter texter ackord bilder.

Den 20 november släpps på EMI Music boxen Under vulkanen som innehåller outtakes, demoinspelningar, alternativversioner och diverse singel-b-sidor från 1972 till 2006. Dessutom samtliga videos och DVD:n från Club Zebra-turnén inspelad på Johanneshovs Isstadion 2002.14 CD + 2 DVD.Booklet med texter och bilder.

Ulf Lundell färdigställer under hösten en ny roman med titeln Vädermannen. Lundell räknar med att turnera igen sommaren 2008. (taget från hemsidan)

Vad som kan göra det hela dyrare är att notboken släpps ungefär samtidigt som Måns Ivarsson ger ut en biografi om Lundell. 900sidor. Men skulle ändå vara till hyfsat pris om jag fattat saken rätt. Notbokens två band ligger väl på ca 1100 sidor ihop. Boxen med 14 cd och 2 dvd-skivor, tja det låter som mastodontigt. Frågan är hur allt ska få plats. Finns även en del andra böcker/dvd:er/cd:s som jag vill köpa. Både romaner och facklitteratur.

Har redan beställt Unnis nya. Den har en helcool titel: Boven i mitt drama kallas kärlek. En självbiografisk roman som handlar om den destruktiva relation hon hade med sin senaste (offentligt kända) pojkvännen som slog henne upprepade gånger. Jag bläddrade i boken på Åhlens idag, verkade som den nog går att plöja ganska fort, på gott och ont men har inte allt för mycket tid heller. Beställde nämligen även ett par kursböcker...
Hur som helst ska jag försöka hinna ge en slags recension på boken när jag läst den.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home