Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Monday, July 23, 2007

Böcker i massvis

Idag har jag skådat böcker i massivs!
Jag trotsade regnet strax efter 12 och begav mej in till city med mål att besöka UB (UniversitetsBibloteket) uppe vid humanisten och därefter stadsbiblan.
Det gick bra, lånade två böcker på UB och lånade två på stadsbibblan. Var lite tveksam om jag skulle gå in där - tämligen säker på att jag har en liten skuld där. Men gick bra. Såg flera intressanta böcker. Och inser att jag borde egentligen låna och läsa fler böcker. Dom hade 3 böcker av Tagore faktiskt som stod strax intill en av romanerna jag sökte. Blev lite sugen på att sno dom... de verkade inte vara så hett eftertraktade. Senast utlånade 95 enligt stämplarna, men kan ju hända att de lånats i den digitala eran också iofs. Två av böckerna var trycka 1918, och den ena såg jag hade getts som gåva till någon kvinna - kanske från hennes älskare eller man - 1930. Undrar vad hon tyckte om böckerna?
Sedan passerade jag ett par bokhandlar längs avenyn. Jag tittade och läste sista raden i Harry Potter... Blev faktiskt att jag köpte en pocket på Lagerhaus. En bok om manlighet. Har inte läst så mycket om manlighet, kanske man borde göra? Har läst en bok tidigare. Jag fick den för snart 1 år sen när jag fyllde år. Vet inte om jag egentligen har tid att läsa den nya boken jag köpte. Hur som helst heter den På Y-fronten intet nytt eller Jakten på den nya mansrollen. av Peter Eriksson (2007/2006). En ganska vulgär framsida; en motsvarighet till Fittstims framsida.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home