Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Saturday, May 12, 2007

Och där stod han

Igår, efter jobb och slit på posten åkte jag lagom trött till KTB för att kolla tidningar från 1930-talet (fann ej det jag sökte så var ju inte så kul)... Går av spårvagn 11 - oldest model - vid Hagakyrkan, och där står han ju... den lilla reagge-dvärgen-jonas han skulle göra något betydligt roligare än att kika i gamla tidningar. Han skröt om att han hade tid och råd att gå på konsert med Timo Räsinen. Han ville troligen bara känna sej överlägesen och klanka ner på såna som mej. Eller såna som spelar Sims och dricker vin allena.
Nå Jonas var det bra?

3 Comments:

  • At 1:47 PM, Anonymous Anonymous said…

    meh, det var en gratis konsert på bengans och dessutom frågade jag om du skulle gå, sa inget om att jag skulle det ;)

     
  • At 5:36 PM, Blogger Anna said…

    jag vill bara poängtera att jag hade en ypperligt trevlig kväll..

     
  • At 5:38 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Ja, det är klart, folk ringde ju gratis till dej...

     

Post a Comment

<< Home