Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Saturday, April 21, 2007

Tärningen är kastad

Bättre sent än aldrig, äntligen så kastar Solis tärningen i utmaningen som riktades åt mitt håll, när jag var i Kolkata, (fd Calcutta) i La India, och blev varse på internetcafé på Sudder Street.
Min vän Anna ville att man skulle skriva sex mindre kända saker om sej själv. Jag vet inte hur många hon lyckades få det till. Troligen inte så många...
Men här kommer mitt... sex sanningar om moi

1) Jag har - som den uppmärksamme läsaren av bloggen redan noterat - bara köpt potatis 1gång i mitt liv.

2) Jag ringer gratis till dom med Halebop (ingen nämnd ingen glömd).

3) Jag har - nästintill av principella skäl- en hatisk inställning till skånska och skåningar i allmänhet. Vissa undantag finns dock. Vissa kvinnor med akademisk lunda dialekt kan va lite småsexigt... men kanske mest beror på min ödmjukhet. Däremot är nog Norrköpings dialekt ganska så sexigt och charmigt- och kinky!

4) När jag bajsar på min toalett kan jag vila blicken på Durga som rider på sitt lejon för att döda den onde demonen...

5) Jag tycker det vore lite tufft att skaffa visitkort... men vad ska det stå liksom på dom? Fil.stud?

6) Jag reser mer än gärna tillbaka till Varanasi och Kolkata, trots städernas olikhet gillade jag dom båda.

För att undvika fiasko så tänker jag inte utmana någon speciella utan ni som känner er utmanad kan också göra slag i saken...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home