Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Monday, April 16, 2007

Sökt till hösten

16april idag, 15april igår söndag, borde alltså vara sista dagen att söka högskola och universitet idag alltså. Det har jag gjort. Inget fantasifull eller speciellt upphetsande.
Däremot har jag fått en ytterst besynnerlig reklam-broschyr. Det hela är faktiskt lite småkul. Från en annan högskola. Högskolan i Kristianstad! Som om jag skulle vilja bo där! Ha! Men det roligaste av allt är nog vilken specifik institution det kommer från. Nämligen: Institutionen för Matematik & naturvetenskap! Och de tyckte jag skulle söka något landskapsvetare-program. Ja det var roligt, eller inte- dock bland det roligaste som hänt i mitt liv senaste tiden - hahaha.

Funderar också på att blogga om den obesvarade utmaningen från anna eller påsktrippen.

Men orkar inte just nu...

1 Comments:

  • At 11:01 AM, Blogger Anna said…

    så vad sökte du? jag har också sökt, om mina andra planer inte faller in, så har jag iaf en f-plan, eller nått liknande.

    * Projektledning
    * Genusvetenskap: Feministisk teori och intersektionell analys
    * Demokrati, policy och ledarskap i Sverige, Norden och Europa

     

Post a Comment

<< Home