Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Wednesday, May 09, 2007

Verklighetsflykt

Om Gud nu inte fanns kunde ett annat land få läka hans sår...
Ungefär så sjunger Weibenfalk i Ishjärta. Ett tag sen jag bloggade om honom och hans eminenta skiva. Anna se till att beställa den nu! Som en födelsedagspresent till dej. För jag har nog kommit på en annan liten sak att ge dej - om jag inte glömmer.
Vilket land ska få hela min sår? Kanske Indien och staden Varanasi. Men långt kvar tills dess. Men visst detta hotellet ser faktiskt ganska trevligt ut. Vår utrikesminsiter, Calle Bildt har nyligen varit i Indien (start 30/4). Inte utan att man blev lite avis - har tydligen varit riktig värmebölja med över 40 grader i huvudstaden nyligen... Lite konstigt att jag inte sett något om detta i tidningar eller tv (undantag nån nyhetssänding med telefonkontakt med Bildt för en kommentar om annan "konflikt"). Hur som helst lite kul att läsa hans blogg, och lite humor har grabben allt, kommentaren ang Perssons nya jobb. Haha.

Så mycket händer inte i mitt liv annars. Och det som är problemet... men hoppet inte övergivit mej ännu...

Har kommit på nya saker att youtube:a (typ som googla) på. Nämligen Naga Babas eller dyl. Har hittat en mycket kul video som jag drömmer mej bort till emellanåt... Tänk om man skulle försöka lära sej att göra så med snoppen och en vanlig pinne. Vilket party-trick!!! Undrar om det kan vara nåt att bli när man bli stor Naga baba, inte behöva tänka på att köpa dyra kläder och smeta in sej i likaska. För er som inte vet vad jag talar om så titta på detta. Vid 2.30 kommer snoppleken! En mycket bisarr sång följer hela video, så har ljudet på så får ni veta lite mer om dessa herrar som stay up all night singing drinking chai-thé!

2 Comments:

  • At 11:18 PM, Blogger Anna said…

    det verkar inte längre gå och beställa, han delar ju mer eller mindre ut den gratis nu! du har blivit ett riktigt indien-freak, vännen ;)

     
  • At 12:11 AM, Blogger samtalmedsolen said…

    Tror du verkligen han sålt slut på dom?
    Nej tror nog faktiskt du kan skriva o fråga om att få köpa ett ex. Kanske till rabatterat pris. Du har faktiskt lovat honom det, att köpa. Please.
    Jo Indien va härligt. Tänk att få vara en baba gå runt naken, sitta uppe på natten o sjunga och dricka chai och röka lite hasch och sen leka med snoppen...

     

Post a Comment

<< Home