Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Saturday, April 21, 2007

En hemlig förälskelse

Ulf Lundell sjunger i Öppen Väg, Öppen bil om att diktjaget vill ha en förälskelse, ett rus.
Jag tror själv jag har skaffat mej - ytterligare?- en liten förälskelse...
Det rör sej tydligen om en Bengal lady (enligt imdb.com) som jag sett på film ( Kabhi Alvida Naa Kehna/Never Say Good Bye och Baabul) nyligen. Hennes namn är Rani Mukherji och hon kan va otroligt vacker på duken (google-bild-sök). Så nu är det väl bara att börja öva på sin Bengali då... fast hon är nog duktig i engelska också, och i filmerna tror jag hon pratar hindi - blandat med engelska.

3 Comments:

  • At 5:40 PM, Anonymous Anonymous said…

    Hon påminner lite om Lena Olin tycker jag!
    Jag ska snacka med min katt om han kan nån Bengali, men han jamar ju mest så det vetefan om han kan lära ut nåt... :)

     
  • At 6:43 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Värt ett försök, med din bengaliska snökatt men annars kanske han kan fungerar som nn slags tolk.
    Har lite dåliga kunskaper i bengali för att vara född bengal förstår du...

     
  • At 9:18 AM, Blogger samtalmedsolen said…

    Är Lena Olin nåt positivt?

     

Post a Comment

<< Home