Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Sunday, October 28, 2007

Bandy

Jag misslyckades, jag skulle sova. Jag var trött men zappade förbi på tv:n och upptäckte att det var bandy på svt24, kvartsfinaler i World Cup från Ljusdal.
Kul att svt sänder från kvartsfinalerna. Matcherna är 2x30min istället för 2x45min, så lätt att "fastna".
Det är roligt med lite bandysnack och höra vad som händer och vad för spelare som finns nu... En gång i tiden då var man ju ganska hyfsad i bandy. Såg faktiskt en annons om att nåt lag i gbg sökte bandyspelare....i studenttidning lite lockande att höra av sej.

Förvövrigt tycker jag svt är en bra kanal(er) tillskillnad från kuk-tv4, med idol och bonde söker fru och en jävla massa reklam! Säger som Karl Bertil i Myggan; borde ta och straighta upp det hela. Jag kan nog säga att jag hatar tv4 och program som Idol och troligen föraktar jag dom som tittar på skiten också. (Ville bara få ut lite aggressioner... typ som att joina hata foppatofflan på facebook)

Borde blogga om filmen jag såg i torsdagskväll på värsta kommunistbion (Hagabion). Filmen var inte så tokig, ganska hyfsad. Diskussionen efteråt var väl inget vackert julgranspynt dock. Men får räcka nu, kanske återkommer lite för trött för att blogga om det (läs sista kvartsfinalen börjar strax mellan edsbyn-broberg)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home