Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Monday, August 20, 2007

Grattis på Födelsedagen!

Grattis på Födelsedagen!
lät det när jag svarade i min mobil för en kort stund sen. Det var trevligt. Det var Lena. Trevlig person, som nyligen flyttat tillbaks till stora stan efter ett par år i Gbg. Vi bodde grannar första tiden i Gbg. Men tiden går. Åren går. Börjar bli längesen nu.
Lena missade dock en liten detalj och det är att jag inte fyller år idag. Utan på onsdag.
Måste vara så, annars har tillochmed min mamma glömt bort mej. Alla utan Lena. Inte så sannolikt kanske.

Lite uppdatering sent på kvällen:
Kan konstatera att jag även fått ett kort idag, i kuvert. Men inte öppnat det än. Misstänker att det är en födelsedagshälsning. Det är från Anna. Hon har skickat i förtid det eftersom hon är på semester på Kreta denna och nästa vecka. Väl där nere läser hon massor med böcker.

Dags att sova strax. Fullt upp imorgon med bland annat jobb och 7th heaven tittande på morgonkvisten.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home