Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Tuesday, July 17, 2007

Nya bord

Jag har gjort om lite i min lägenhet.
Först och främst har jag slängt ut mitt köksbord. En ganska litet bord med fyra stolar till. Men i en liten lägenhet ter sej även ett ganska litet bord som väl stort. Så jag har frigjort lite golvyta. Men jag behöver inte sitta på golvet och äta då jag har ersatt det gamla bordet med ett nytt - ännu mindre. Ett högt bord i "barmodell" -typ samt två (bar-)stolar. Mycket nöjd med det hela. Snyggt och platssparande. Jag har sällan använt mer än 2 stolar så detta är perfekt. Och man kan också, om man vill, så och hänga vid bordet, som en slags träning för självförtroendet när man sedemera ska hänga i en bar. Hahaha.



Det andra bordet som är nytt har föga att göra med platssparande. Utan endast, eller huvudsakligen, estetiskt tilltalande. Ett litet svart bord vid sängen där bland annat lampa och radio står har blivit utbytt mot ett likadant bord men färgen är rosa. Ganska rosanyans som min blogg:)
När jag tänker vidare så kommer nog inte dammet synas lika tydligt som på det svarta heller. Bra.

3 Comments:

  • At 10:47 PM, Blogger Anna said…

    åh, jag gillar det rosa bordet!

     
  • At 10:51 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    This comment has been removed by the author.

     
  • At 10:56 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    :)Kul att du gillade det, och antagligen tyckte det var fint.
    Tänkte att Bull kan få det svarta om hon vill ha det. Men hon ville nog helst också ha det rosa...

    Va tyckte du om det andra då? såg väl trevligt ut?

     

Post a Comment

<< Home