Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Thursday, July 19, 2007

I´m a working class hero

I´m a working class hero
... eller inte... Inte enligt en väns utsago. Men jag jobbar ibland och då kan jag jag åtminstone leka att jag är en working class hero, hehe. Jag drar mej till minnes att jag i vintras hittade en sida på nätet med indiska namn och vad de betydde. Mitt betydde tydligen hero; jag är inte så långt ifrån trots allt :)

Trots att jag var ganska trött efter jobbet hade jag svårt att somna igår/inatt, jag låg vaken och tänkte lite. Drömde och fantiserade. Om vad avslöjar jag inte här och nu. Sedan lyssnade jag lite på musik via mp3-spelaren. Och läste ett par sidor i en bok. En låt som jag särskilt uppmärksammade är var Mick Jaggers sånginsats till soundtracket till remaken av filmen Alfie. Old habits die hard har en trevlig rytm och bra text. Den låten förde också tankarna vidare till en liten tunn bok som jag läste förra eller förrförra sommaren (troligen förförra) av en författare vars blogg jag nyligen upptäckt. Boken handlar om att vara besatt. Jag hade nog också på sätt och vis "glömt" att jag hade lagt in den där.

Jag borde kanske blogga mer om vilken musik jag har i min mp3-spelare i sommar. Men saken är att det också är en del musik som legat där nu i efter ett år. Då jag trampade runt på gul cykel i 34graders värme. Ganska svettigt. Det var härligt. Men just Old habits die hard är inlagd senare, lades in i vintras tror jag, och fanns nog med när jag var på ett hotellrum i Indien.
Men jag inser att jag behöver vara bättre att byta ut musiken där. Även om vissa hela album byts ut tätare.

Har också en liten plan att blogga om något bra boktips. Men är lite för trött för att skriva om det just nu.

Idag och även imorgon ska jag leka att jag är en working class hero, om nu en arbetarklass hjälte verkligen är någonting att va

4 Comments:

  • At 10:42 AM, Blogger Unknown said…

    varför inte bara arbetshjälte (som jag ifs också betvivlar)och lämna klass utanför..

     
  • At 10:46 AM, Blogger samtalmedsolen said…

    ...så du vill alltså göra mej klasslös?!
    Nästa steg är väl att du vill ha mej som kastlös!

     
  • At 10:36 AM, Blogger Anna said…

    kastlöshet kanske skulle passa herrn....

     
  • At 11:14 AM, Blogger samtalmedsolen said…

    Jaså det tror du? ;)
    Varför då?

     

Post a Comment

<< Home