Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Thursday, July 19, 2007

Ny profilbild

Efter lite krångel, flertal försök gjorde jag äntligen rätt och ny bild på plats. Lite väl liten blev den (eller mitt ansikte) men får vara så. Men jag kan upplysa er om att den går att se i större format, genom att välja att man vill se hela min profil och sedan visa bilden större. Dock öppnas den som en bildfil och inte i nytt fönster som förut; man kan inte alltid få det som man vill ha det...
Jag kan ju faktiskt lika gärna låta bilden ligga här också, i större format, än avataren (lustigt namn egentligen, jag tänker på Vishnu´s olika inkarnationer...)
Bilden togs på mitt hotellrum i Kolkata (fd Calcutta) i mars månad, efter varit i det stora Kalitemplet (Kalighat). Röda strecket antar jag visar på att jag är en fromm människa efter krossat kokosnöt och offrat blommor i templet efter skådat Kali Ma herself :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home