Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Tuesday, November 04, 2008

New Delhi välkomnade

New Delhi välkomnade mej på bästa sätt (se bild).
När jag anlände 4.5 timmar försent i söndags.
Lite surt och irriterande men man börjar vänja sej. Extra surt då mitt batteri i mp3spelaren var dött och jag var för trött att läsa något längre i Butter Chicken in Ludhiana...
På tåget hamnade jag bredvid två andra utlänningar. En jämngammal fransos som hade nåt jobb i Kolkata/Calcutta som tjuvrökte mellan vagnarna på tåget (jag joinade honom över en cigg på morgonen). Och en medelåldersman från småstad i Colorado som varit i Nepal senast två . Amerikanen pratade lite om valet i USA och kandidaterna som att ingen av partierna hade sitt bästa att välja på. Den ena vill bomba sönder Irak, den andre vill bomba sönder Afganistan. Sa han.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home