Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Tuesday, October 07, 2008

Snuset slut

Dagarna rullar på. Och de rullar på utan något snus. Som planerat. Hade ju tänkt och sagt till folk att jag skulle lägga av när jag kom till Indien. Men jag åkte inte från Sverige helt snusfri, nej, hade med mej tre dosor Romeo Y Julieta snus som jag använde lagom återhållsamt. Men sen en dryg vecka är dom slut.
Funkar ganska bra utan, men visst ibland blir man ju lite sugen. Men om suget blir för stort har jag upptäckt att det finns snusprodukt även här i Indien att köpa. Väldigt lik det som finns hemma. Men portionerna är mindre som mini-portionssnus, ett paket innehåller också bara 10st men å andra sidan kostar det 4Rs, dryga 6Rs är en krona...

Men ingen vidare bra idé att byta ut goda romeo y julieta mot indiska snuset.
Så här ser det i alla fall ut:

1 Comments:

  • At 6:39 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    det var nog mindre smart detta inlägg...
    nu är jag mycket sugen på att snusa mitt favoritsnus. fan!

     

Post a Comment

<< Home