Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Sunday, September 28, 2008

Gjort test om tankemönster

Har ni läsare hört talas om Axiologi? Det har jag gjort. Men jag hade inte hört talas om det - så vitt jag vet. Men nu har jag det alltså. Har nu på förmiddagen gjort ett test för att få fram någon slags axiologisk personprofil om mitt tankemönster. Lite läskigt. Och lite kluriga frågor eller påstående som skulle ragnordnas. Nu iväntar jag svar från någon slags konsult som ska eller redan - automatiskt matat in mina svar i nån datorn och som ska analysera det hela...

spännande och läskigt.


Mot slutet av testet kom Sarda in med min kopp ginger chai, lät det stå medans testet gjordes klart och då hade det svalnat tillräckligt och smakade som vanligt ypperligt gott.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home