Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Tuesday, July 03, 2007

Pre-musik lista, och film och dikt

Nej, blir ingen MP3-top-10 idag.
Faktum är att jag dålig på att ibland använda min mp3-spelare, (ibland saknas batterier). Jag är inte heller nån som byter ut all musik helt heller. faktum är att jag har en del musik på den som jag hade förra sommaren när den var ny och jag cyklade runt med post.

Om man ska ha årets låtar så lär inte den ondskefulle Gessle vara där med sin nya "låt". Hallå? Tränga sej in hos en ledsen kvinna och fabricera ihop att man är en händig man? Lägre än glocolnet- för jag förövrigt inte gillar när det ringer till mej, även om tjejen igår var trevlig men lite dryg (stockholmare...) - är nog otänkbart. När jag tänker närmare på det är det dock lite Lundellsk (a la Nästan ditt namn en kvinna vill ha en man, kännas han tyngd och hur han tränger in...)
Däremot är pokerkväll i vårbygård kul. Då tänker jag på Mack som spelar bort födelsedagspresenter... Men Knulla mej gul och blå förstår jag inte uppståndelsen kring...
Och Tomas Ledin är ett mysterium (men han har väl inte gjort nåt hemskt i år - nej fjolårets egna cover är väl skam nog så det räcker i flera år framåt)

Hur som helst har jag beställt några filmer som kom idag. Skumt är att cdon idag skickade ett mail om att leveransen skickats och att jag borde ha filmerna imorn.
Egentligen var det bara en film jag tänkte ha. En huvudfilm, en huvudanledning till ordern. Det blev dock två filmer ytterligare och en dokumentär i ämnet till huvudfilmen. Sett huvudfilmen nu ikväll. Inte alls så tokig. Kul med intermission. Mer sånt i svensk film, hehe.

När jag såg filmen väcktes tanken på att skriva en dikt, kanske på utrikiska.

Nu är det slutbloggat för idag, jag ville bara berätta om att jag köpt film och funderade på dikt. Musiken blev en bonus pga av en vän.
Nu ska jag antingen börja se en annan av filmerna jag köpte, eller läsa boken som snart är utläst.

Imorn ska jag träffa Frk C och Tant Y.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home