Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Wednesday, June 06, 2007

Dags att bli reaktionär!

Det har varit lite bloggtorka från min sida.
Men verkar som frk Naiv vill att jag ska blogga oftare. Hon har tex kommit med en svidande sanning... men ni vet väl vad man säger.... lögn- förbannad lögn och statistik....

Så jag tar nu fingrarna från munnen och skriver, precis som Lundell sjunger i Ryggen Fri, Det finns inget att förklara men jag måste få försvara migdärför skrev jag det ändå.

Jag har semester. Jag är knäckt av nät-hatarna. Jag orkar inte blogga!
Kanske inte riktigt riktigt sant.
Tycker däremot diskussionerna om näthat och andra skriverier på diverse bloggar (eller på DN:n debatt av avdankade statsministrar och partiledare...) är trista och tråkiga och ibland rent ut sagt dumma och trångsynta...

Och på detta läggs en nationaldag som är allmän helgdag. Jag behöver ingen sådan dag för att känna mej svensk, och särskilt inte när en långhelg fått ge vika. Åh nej jag funderar på att bli reaktionär och börja kalla (national-)dagen 6 juni för Svenska flaggans dag! Med en god organisation och en enad kamp kan vi nog konspirera och planera en kupp* mot makten!
Intresseanmälan mottages vänligt men bestämt genom kommentarfunktionen.

*Vet ni vilken Lundell- låt som strofen är hämtad från? Pris för vinnaren kan bli aktuellt.

2 Comments:

  • At 3:33 PM, Blogger Anna said…

    haha jag vet, men jag vet inte om jag vill vinna något pris ;)

     
  • At 3:41 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Så säger du nog bara för att verka insatt...men i själva verket vet du nog inte...
    bara för att en present var mindre lyckad av tre... och den mindre lyckade har ju fått en ny fuktion så att säga:)

     

Post a Comment

<< Home