Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Wednesday, February 07, 2007

Lär dej italienska

Lär dej italienska planera en resa...
Så sjunger Lundell i Gå ut och var glad.
Jag tror jag överlåter italienskalärandet till Knottet, hon tycker det är kul.

Men planera en resa är jag i full färd med och resmålet kräver tämligen lite italienska, så därför skippar jag det.
Jag har däremot en liten frasbok från lonely planet som jag kan använda mej av för att lära mej lite i ett/flera nya språk. Boken tar upp Hindi, Urdu & Bengali. Ganska kul upptäckter. Hindi och Urdu ord uttalas ungefär likadant men stavas helt olika med olika alfabeten. Bengalin verkar ha en del ord som är ganska likt engelskan, fast deras alfabete är ju liksom hindis devanagari-skift, och det är inte lätt att se skillnad på de olika teckena där!
Sen verkar man använda tysk ordföljd...

Well, fick i måndags mitt visum så nu är det klart och fixat och jag kommer kunna vistas i landet lagligt tills 1 aug i år.
Men så länge ska jag inte vara där utan blir en kortare tripp på drygt 2veckor. Känns spännande och kul. Pass, visum, vaccination, ryggsäck, första hotellet, och såklart flygbiljett är fixat, och ett par resehandböcker finns (Lonley Planet, Vagabond och Insight guides).


Vill ni ha vykort? Tell me:)

5 Comments:

  • At 4:19 PM, Anonymous Anonymous said…

    Åh, ska du åka till Indi-land?? Vad spännande!

     
  • At 9:55 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Jajemänsan!
    Du är sen om den vetskapen;)

     
  • At 10:07 PM, Anonymous Anonymous said…

    jag vill inte bara ha vykort, jag vill han indiskt bling bling, gärna i rosa ;)

     
  • At 10:10 PM, Anonymous Anonymous said…

    ha, ha, ha (inte skrattande), ska det stå!!!! fast jag vill även ha DIG i rosa bling bling

     
  • At 10:12 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Åh nu tror jag bestämt den 25åriga damen druckit en öl för mycket,
    Solis i rosa bling bling?
    Vill du drömma mardrömmar?

     

Post a Comment

<< Home