Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Thursday, January 18, 2007

Facit: Finn Ett Fel

1) Mattias Sunneborn (svensk & nordisk rekordhållare i längdhopp) har erbjudit mej en mössa
- Detta är SANT. Han var prisutdelare på Lidingöloppet första gången jag sprang som liten kid, var väl 13 då... fick välja mellan en grå eller blå. Jag valde blå.

2) Magnus Sveningsson (basist i Cardigans) har lärt mej spela Backgammon
- Detta är också SANT, han jobbade som fritidslärare och var väldigt lång för oss knattar... Också sett han o en kollega (manlig) uppträda som Roxette i gympasalen- han var Gessle i vit brynja. Han slutade som veva när de fick skivkontrakt och Rise and shine var ett faktum.

3) Min nappflaska jag hade som mycket liten solis, var doppad i honung.
- Så SANT, ville inte ha den nya nappen som fanns på när min indiska gått sönder...

4) Antal gånger jag köpt potatis kan räknas på en hand.
- Detta är också SANT - tro det eller ej! Och före nyår 2006 var antal gånger Noll.

5) Jag har sprungit ett maraton- på en inte allt för tokig tid.
- Åh ack nej detta är FALSKT - men som Catharina skrev skulle jag nog vilja springa eller sprungit en mara, kanske inte så skoj vid 35km direkt...

Ni som gissade rätt var:
Lotta/Lottlott
Anna
Louise/Baby
Catharina(fd CC)
Millan

- många som hade rätt!
Dock tror jag tex Millan egentligen inte visste utan bara ville vara elak.
Oskar hade ett trevligt resonomang och gjorde ju en viss reservation bör påpekas
Men Baby Bull?! SKÄMS!

Kul med så många gissningar!
Kanske blir en ny omgång:)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home