Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Tuesday, January 16, 2007

Finn Ett Fel

Jag hänger på trenden som jag upptäckte hos Lollo och som hon så vänligt eftersökte i en kommentar i föregående blogginlägg.
Här nedan kommer fem (5) påståenden rörande mej. Ett (1) av dessa är falskt. Ni ärade bloggläsare har som uppgift att gissa vilket som är falskt och sedan skriva erat svar i kommentaren, busenkelt!

1) Mattias Sunneborn (svensk & nordisk rekordhållare i längdhopp) har erbjudit mej en mössa
2) Magnus Sveningsson (basist i Cardigans) har lärt mej spela Backgammon
3) Min nappflaska jag hade som mycket liten solis, var doppad i honung.
4) Antal gånger jag köpt potatis kan räknas på en hand.
5) Jag har sprungit ett maraton- på en inte allt för tokig tid.

14 Comments:

  • At 11:29 AM, Anonymous Anonymous said…

    Solis förlåt men nu skrattar litegrann, din bild på bloggsidan liknar min på min mobil. 3:an är vacker om man gör om den till dikt men jaaa, svårt at gissa, de är klart knepen att vänja nån vid napp är väl olika. Äh, jag gissar på 4:an

     
  • At 11:33 AM, Anonymous Anonymous said…

    4) Antal gånger jag köpt potatis kan räknas på en hand.

    Too easy.

    S.

     
  • At 11:33 AM, Anonymous Anonymous said…

    4) Antal gånger jag köpt potatis kan räknas på en hand.

    Too easy.

    S.

     
  • At 11:36 AM, Anonymous Anonymous said…

    Maratonloppet e fel!!

     
  • At 11:58 AM, Blogger Anna said…

    ha! maraton har du inte gjort, trots att du en gång i tiden var en duktig sprinter...

     
  • At 11:58 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hmm, lurigt. Funderar på 2:an, men tror nog ändå att 5:an är fel. Har då aldrig hört att du är en sport-typ. Är du?

     
  • At 12:15 PM, Anonymous Anonymous said…

    detta var svååååårt! jag har för mig att du sagt att du sprungit maraton..jag tror på tvåan.. men inte helt säker hehe... fast hm..nä känner dig nog inte så väl trots allt hehe..

     
  • At 1:14 PM, Anonymous Anonymous said…

    Jag tar gift på att du aldrig sprungit ett marathon, men jag tror nog att du gärna skulle vilja ha gjort det:-D

     
  • At 2:06 PM, Anonymous Anonymous said…

    This comment has been removed by a blog administrator.

     
  • At 3:06 PM, Anonymous Anonymous said…

    Du har aldrig sprungit nåt maraton din lille sengångare :-)

     
  • At 7:03 PM, Anonymous Anonymous said…

    Svårt värre! Jag säger 3:an!

     
  • At 12:48 PM, Blogger Oskar said…

    Jag hoppas ju verkligen att det inte är ettan, tänk vad robban skulle säga då. 2:a är fullt möjlig. Och 4:an är mycket trolig. 5:an är en definitionsfråga, du måste ju ha sprungit kungsmaran, fast det är ju iofs inte ett riktigt maraton. Fast du har säker kutat ett riktigt maraton oxå. Vad skulle herr Bengtsson ha sagt annars, han skulle ju sitta hemma å skämmas. Så tvåan eller fyran? Nä, det får bli 4:an. Jag reserverar mig dock för ändringar.

     
  • At 9:24 PM, Anonymous Anonymous said…

    JAg tror det är Potatisen...alltså 4:an....

     
  • At 11:43 AM, Anonymous Anonymous said…

    Erentedax för prisutdelning snart?

     

Post a Comment

<< Home