Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Sunday, February 04, 2007

Annorlunda fest...

Har i mina dagar varit på en del fester, kanske inte världsrekord, frk Naiv har säkert varit på fler...
Men denna festen var minst sagt annorlunda mot tidigare.
För aldrig har jag tidigare varit på en fest där folk omkring mej viftade med händerna så frekvent med varandra eller sett en dans till Linda Bengtzings Alla flickor som var tolkad till tecken språk av tjejen som framförde den. Hon var nog himla bra på att teckentolka och dansa samtidigt. Har ni varit på liknade fester?
Men det var trevligt, jag hade sällskap av 6st New Castle också (och Bull var såklart med) och fick rapporter via sms från frk C om upplösningen i melodifestivalen (som jag ska se reprisen på strax för att omöjligt kunna förstå snackisarna i kvällspressen idag).
Dock får jag nog erkänna att jag saknade vissa diskussioner i stil med "syndens absurditet i förhållande till Guds existens (eller icke-existens)", så vad hittade Oskar på för nåt trevligt undrade jag när jag åkte spårvagnen hem från ghettot...

3 Comments:

  • At 10:31 AM, Anonymous Anonymous said…

    mer och mer fester, inte att förglömma att jag är äldre än du min vän, även om jag inte alltid vill erkänna det...

     
  • At 1:26 PM, Anonymous Anonymous said…

    Jaså?! Stort grattis på födelsedagen då, från både mig och Yeti. Yeti fyller fyra, han undrar om hans bengalkompis indie-Solen är äldre?

     
  • At 1:28 PM, Anonymous Anonymous said…

    Eller var det bara Indien-land ni hade gemensamt?? Jag hänger inte med, tror jag.

     

Post a Comment

<< Home