Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Monday, July 02, 2007

Globalisering på TV

Nja, globaliseringen är väl knappst begränsad till TV:n även om TV-appraten har en viktig funktion och ett medium, ett forum, en kanal, för globaliseringen. Dessutom PÅ min TV står det små svarta elefanter. Fina saker det. Och så ligger mitt nya Mastercard där (har både VISA och Mastercard...) men jag har inte använt det och inte heller lärt mej koden...
Hur som helst ikväll kl 21.30 på svt2 sänder UR första delen av en dokumentär serie om globalisering. Kommer handla om en del om Indien ikväll. Och med tanke på att att Anna så ypperligt önskade mej att blogga om [min] kärlek till indien så tipsar jag om detta och berättar att jag själv kommer titta på det med stor glädje - förhoppningsvis. Men detta kommer inte bli det sista bloggandet med anknytning till Indien, var så säkra; möjligen skulle det vara det sista om jag skulle hinna dö inom en snar framtid...

*Update*
I Packat & Klart just nu är dom i ett ashram i Indien :)

1 Comments:

  • At 10:17 AM, Blogger Anna said…

    jag kom på en till sak: topplista över de 10 bästa låtarna för sommaren 07 i din mp3!

     

Post a Comment

<< Home