Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Saturday, February 24, 2007

Fel eller rätt tid för resa?

Men först vill jag börja med lite melodifestivalssnack.
Varför i helvete gick Sanna vidare till andra chansen?! Usch gillar inte den lill-gamla tanten... och att hon är skåning gör inte saken bättre....
Frk C funderade på om folk sympatiröstat på henne för att hon var tjock... maybe... (eller så syftade hon till tjejen som gick direkt till final...eller båda...)

Hur som haver har jag verkligen tänkt till när det gäller att resa iväg?
Ett svar är nej. Jag ska berätta vidare. Jag missar Andra Chansen i melodifestivalen med dess nya upplägg. Jag missar finalen i melodifestivalen! I och för sej har jag redan sett samtliga bidrag. Och tackar lilla Ganesha för internet som kan ge mej besked. Vem vet kanske finns ett nattöppet internetplace så kan jag följa festivalen via webben?
Vad missar jag mer? Jo jag missar inomhus EM i friidrott, resten av skid VM (fast är geografiskt närmare tävlingen), missar också Vasaloppet.
På TV missar jag serie-starten av Leende guldbruna ögon som nog kan vara ganska skojigt och avsnitt av Playa del Sol. Tur är väl att SVT finns så jag kan se programmen i efterhand.

Vad jag missar men inte sörjer är snö och minusgrader!
På så sätt känns det som helt rätt med en sådan resa som stundar.
Hoppas på mycket sol och värme!

För övrigt tänker jag starta en särskild reseblogg på resedagboken.se - länk lär nog komma upp här snart.
Bara hoppas att man inte missar flyget nu då... Vore lite retligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home