Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Saturday, October 14, 2006

Uppföljning: Filosofitest

Med anledning av mitt resultat och Suss kommentar till det, vill jag nu berätta om ett annat test som jag gjorde i våras om vilken filosofi man följer. Det visar också på en viss schizofreni (?) - spana in mitt resultat:

Existentialism 95%
Hedonism 90%
Strong Egoism 80%
Utilitarianism 75%
Justice (Fairness) 60%
Nihilism 50%
Divine Command 45%
Apathy 30%
Kantianism 30%

Det är en konstig värld vi lever i med konstiga testresultat.
Förövrigt tycker jag det är förbannat kallt i lägenheten, låg 20grader när jag steg upp i morse!

12 Comments:

  • At 11:10 PM, Anonymous Anonymous said…

    Ve och fasa, Oates goes Harlekin. Ja, det behöver jag inte läsa i så fall....

    Du är dålig på att blogga.... Du kanske borde lägga ut den där låååånga intervjun med Babbis från Backstage så vi kosmosanroparsol-läsare får lite att läsa :)
    Jag kommer garanterat läsa i alla fall, hehe. God damn att jag inte har tidningen, det måste ju vara ljuvligt att läsa hennes KANSKE lätt bittra synvinkel på den tiden.

     
  • At 11:13 PM, Anonymous Anonymous said…

    åh neeej, jag menar inte att du är DÅLIG på att blogga, bara att du gör det rätt sällan...

     
  • At 11:26 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Hej hopp gummi....
    Du är stundtals periodare också om jag får lov att be(när det gäller att blogga), jag hade/har en tanke på ett bloggämne som handlar om Lundell o kvinnor :P Men det blev inte bra när jag försökte i helgen, men kanske kan göra om det, skulle kunna bli en trevlig följetång.

    Intervjun med Babbis är mycket lång, uppmot 15sidor typ! Intressant men Backstage är väl inte alla gånger så proffsiga. Bryter nog mot Copyrighten om jag publicerar... Men kanske kan fixa på nåt sätt ändå;) Är man solis liksom. Typ kopiera sidorna men kostar ju förstås... men kanske kan skramla ihop dom ynka kronorna

    Kanske bloggar jag sällan för att jag så sällan för cred för mina blågginlägg!*Morr*

     
  • At 11:56 AM, Anonymous Anonymous said…

    Nah, jag skyller på att jag är gravido och kräks så mycket.

    Åhå, gör du en följetong av Ludde, det låter spännande, du hittar alltid så intressanta synvinklar på det han gör.

     
  • At 11:58 AM, Blogger samtalmedsolen said…

    Men du har väl läst aftonbladet idag? På nätet räcker "Exfrun rasar mot Ulf Lundell" hehe

     
  • At 1:14 PM, Anonymous Anonymous said…

    japp, det har jag inte missat :)

     
  • At 7:33 PM, Anonymous Anonymous said…

    Det hade jag missat! Tack Solis.. har för fullt upp med att stirra på mammas elefant ;) Kram!

     
  • At 8:41 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Fast jag har en del elefanter hemma hos mej, 16st på 25kvm eller man kan nog säga på halva den ytan eftersom inga finns i köket/hallen eller på badrummet.
    Så jag överlever nog min avundsjuka:)

     
  • At 11:52 PM, Anonymous Anonymous said…

    16 elefanter! My God, jag har inte en enda och då har jag normat hela 70kvm att stoppa dem på.

     
  • At 12:04 AM, Blogger samtalmedsolen said…

    alltså dom LEVER liksom INTE PÅ RIKIGT... men visst händer det att någon av dom tar en liten prommis i lägenheten:)

     
  • At 2:52 PM, Anonymous Anonymous said…

    Men du som är filosofiskt bildad Solis ....
    Berätta vad det betyder, ditt filosofresultat alltså ...

     
  • At 4:00 PM, Anonymous Anonymous said…

    Du och jag är nog mer lika än vi tror verkar det som. ;-) hehe samma resultat på filosofitestet! :-)
    diggar din blogg faktiskt ;-)

     

Post a Comment

<< Home