Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Wednesday, October 04, 2006

Är du själva verket indier?

Tester är ju som bekant ganska skojigt.
Men vågar du, kasta dej ut i djupet som Kierkegaard tyckte man skulle våga göra för att inte förlora sej.
Testet är hämtat från en bok som ger lite kul ströläsning av F.Lindström & H.Pihl (Vem är Björn... 2004) och behandlar frågan om du i själva verket är indier! Spännande - javisst.
7frågor, Ja eller Nej som alternativ.

1 Har du en sån där rolig turban på huvudet som indier brukar ha?
2 Talar du hindi?
3 Är dina föräldrar indier?
4 Har du vid tidigare tillfällen i ditt liv visat dig vara indier?
5 Har det beskymrat dig att staden Vishakhapatnam inte finns inlagt i Sony Ericssons T9-ordlista?
6 Finns det andra faktorer i ditt liv som på samma uppenbara sätt pekar på att du skulle vara indier?
7 Känner du till Bombay/Mumbai på dina fem fingrar?

Har du svarat "Ja" på en eller flera ovanstående frågor finns det mycket som tyder på att du i själva verket är indier.

3 Comments:

  • At 12:17 AM, Anonymous Anonymous said…

    Nu har jag gjort testet flera gånger men nej...hur jag än vrider och vänder på frågorna så verkar jag inte vara indier. Fan.

     
  • At 2:35 PM, Anonymous Anonymous said…

    Hmm, nä, jag måste hålla med Altamira här. Jag BLIR inte indier hur jag än försöker....
    Inte ens på fråga 6 kan jag svara att jag är liten och brunögd :))
    God damn vicken svenne jag är.

     
  • At 2:40 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Altamira & Baby:
    Har ni inte ens virvat en handduk efter duschat/badat runt huvudet som en turban? ;)
    Den där fråga 5 fattar jag inte alls... inga problem att stava med T9-ordlista på min mobil, men har ju en Samsung

    Nästa test kanske får bli känner du nån som i själva verket är indier? :P

     

Post a Comment

<< Home