Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Saturday, September 09, 2006

Kan höra festens skratt

Lundell sjunger i sin allra mest kända och troligen mest folkkära låt-
tilllika Naivs personliga favorit framför alla andra ;)

Att man är på ett avstånd som under en tyst och stilla natt ändå är så pass nära att man kan höra festens skratt. Det är tyst och stilla hos mej. Och jag kan höra festens skratt; jag kan höra spring utanför min dörr, röster och ett och annat skratt kanske.

Dom har party ett par dörrar längre bort.
Skulle jag vilja dit?
Thåström sjunger på senaste skivan:

Det är ett party nere på gatan
Men jag ska inte gå
Har man levt så här länge
Är det som man varit på allihop
Och jag har ingen kärleksång till nån ändå

Vad bryr jag mig om sånt strunt
Vad bryr jag mig om sånt
Man vet att man är hemma för stan är likadan
Man vet att man är hemma
Men det är ändå inte samma sak
Vad bryr jag mig om fredag
Vad bryr jag mig om lördag
Det här är en söndagmåndagsång

Men om sanningen ska fram så vill jag nog gå dit, åtminstone för att få det bekräftat att jag varit på allihop pch att jag inte bryr mej om sånt strunt. Men jag drivs ändå av en nyfikenhet som jag inte förmå mej att realisera. Nyfiken är att jag vill till fronten, tända upp i hallen ikväll för att se vilka som är där och väntar som Lundell sjunger i På den andra sidan från Club Zebra.
Men jag blev inte bjuden och känner inte dom som har fest.
Ska överrösta deras röster med rösten från en sjuk och bräcklig Johnny Cash i If you could read my mind

4 Comments:

  • At 4:54 PM, Anonymous Anonymous said…

    Det känns skönt att ha något att tacka nej till.. förstår precis vad du menar Solis.

     
  • At 4:56 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Förståelse är viktigt.
    Lyssnar just nu på Aldrig så ensam från Tyrol!
    Altamira du bor i SoFo va? :P

     
  • At 5:24 PM, Anonymous Anonymous said…

    SoFo torde adressen vara ja..

    Man kan också säga NoSu (norr om Surjo) elle NöUL (nordöst om Ulf) ;)

     
  • At 5:30 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Åh så tufft:) Men du har du varit o käkat på Two Indians på Bondegatan? (jämt nummer, en bit nedanför Surjos)
    Men snart är det verken NoSu eller NöUL- Surjo ska ju följa med sin flickvän o köpa torp i Sandviken och Lundell har sålt sin 5rummare- köpte du den? Får jag vara inneboende?

     

Post a Comment

<< Home