Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Saturday, October 21, 2006

Dröm & saknad och Marknad & poliser

Vid två olika tillfällen - senaste imorse/förmiddags när jag sov - drömde jag lite kort om Naiv...
- betyder det att jag saknar Naiv?
Ett par rader från en låt riktas idag till Frk Naiv, denna Coco bland kvinnor.

En kvinna ser en man och tänker på ett barn, hur mycket jag än tar finns alltid lite kvar, jag har en dold talang som ingen här kan se nu ska jag visa den för nån på TV3/.../Jag vill veta varför storstadskvinnor faller ner och dör

Ett besök på marknaden har också gjorts idag, i sällskap med Baby Blue, vi köpte mestadels matvaror. Lite brunch: liten kebab i pita för egen del och Baby Blue tog en Langos av enklare variant.

Idag är det Högskoleprov, man kanske skulle testa och skriva det någon gång? För skojs skull? Undrar om Naiv´s provresultat gått ut liksom Moffis, det börjar ju bli gamla...

Vi vänder åter till marknaden. Kött inhandlades: oxfilé (140kr/kg och nötfärs 45kr/kg). Sen "smörgåsgott" - nutella, 400g á 12kr samt 4xbatteri till mp3-spelaren á 10kr (ingen kryddiga korv idag är väl värt att notera).
När vi står och väntar på vår brunch beställning kommer det 2 poliser i uniform in våra synfält, och strax därefter ser vi en tredje. Läskigt med poliser. Jag känner mej inte alls tryggare med fler uniformerade poliser på gatan. Kanske är lite lik Arne Anka?
Samtliga tre poliser var kvinnor, vad det spelar för roll för min icke-ökade trygghet vet jag inte.

5 Comments:

  • At 9:45 AM, Anonymous Anonymous said…

    Ahh ... DET var änna en billig oxfile?

     
  • At 12:29 PM, Anonymous Anonymous said…

    Du som är uppdaterad Solis:
    Vad BETYDER detta:
    "Veckans It-girls var utan tvekan arvtagerskorna Lydia Hearst och ­Tinsley Mortimer."?
    Alltså: it-girl, vad ÄR det?

     
  • At 12:52 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Kitschie
    javisst, jag tyckte också det va billig oxfilé och så himmelskt gott det är, köttet smälter i munnen!

    Tror att dina associationsbanor försvårar förståelsen inför den meningen. "It-girl" har inte något med datorer, hårddiskar, ljudsystem och mobiltelefoner att göra - inte primärt i alla fall.
    Utan It=det, en tjej som har DET som alla andra vill ha typ... Madonna var en It-girl på 80-talet kanske tidigt 90-tal...

     
  • At 1:18 PM, Anonymous Anonymous said…

    Jaha ... !
    Var det DET?
    Thanks ;)

     
  • At 1:21 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Så lite så, får väl erkänna att jag inte varit bekant med ordet i så hemskt många år.
    Men Cosmopolitan gjorde att jag stötte på det... tror det var den tidningen eller liknaden.
    Du har väl sett filmen Susan var är du?
    Känner du någon It-girl?
    Tror inte det finns It-boy dock...
    aldrig hört det i alla fall.

     

Post a Comment

<< Home