Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Thursday, December 14, 2006

Vänd blicken inåt-först!

Ja, vad ska man säga?
Såg på svt24 för en stund sen, "sverige nu" hette nog programmet.
Ett inslag om en by/ort som hade ett namn som vissa invånare inte var nöjda med.
The Place låg i Uppsala trakten och hette FJUCKBY - det gav konstiga associationer - troligen FUCKBY - KNULL-byn/staden alltså!
En kvinna intervjuades, Katariina FLENSBURG hette hon, men hallå? Ditt jävla efternamn ger minst lika dumma associationer!

Tillägg till dagens tidigare inlägg är att jag fått årets första julkort, ett kort som färdats långt men snabbt och jag fattat den otydliga stämpeln rätt...
Tack du, vännen.

2 Comments:

  • At 1:09 PM, Anonymous Anonymous said…

    Hej Solen!
    Jag har inte så mycket ork nuförtiden att ens orka med min vardag. När jag väl går in i bloggvärlden så försöker jag först och främst att orka hålla liv i min egen blogg och att läsa Catharinas blogg. Jag sitter knappt alls vid datorn längre och det är anledningen till att jag sällan är och läser och kommenterar din blogg.

     
  • At 3:42 PM, Anonymous Anonymous said…

    Well Mr Sunshine; jag läser faktiskt din blogg regelbundet, men med den gröthjärna som numera bor i skallen så kommer jag sällan på något smart att svara och kommentera:)

    Jag blir alldeles varm och en smula generad över att Louise ger mig en sådan komplimang. En otrolig ära! Tack!

    Later!
    C

     

Post a Comment

<< Home