Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Thursday, December 14, 2006

Julkort, Guru och Pass

Så var det dags för julkort- ingen höjdare för brevbärarna att sortera, men självklart viktig inkomstkälla för Posten.
Själv vet jag inte om det blir så många julkort skickade i år, återstår att se, men om vi väldigt gärna vill ha så får ni väl höra av er så ska vi (jag- solis och Tiger) undersöka möjligheten att göra er önskan till vilje.

Idag, har jag köpt en "julklapp" till mej själv. Boken Guru - en resa i underlandet av Zac O Yeah (2004). Men vaddå kanske ni säger- har du inte läst den? Jovisst. Men var 1,5år sen och gav bort mitt ex till Louise - har du läst den, Louise? Den som var vikta sidor för viktiga uppslag!
Eftersom den är en ypperligt trevlig bok så har även CC fått den.
Den utgåvan jag hade var i pocket. Har senare införskaffat mej ett nytt ex i pocket som blivit oläst så idag införskaffade jag, lagom onödigt, den inbunda varianten.
Men vad göra med det olästa pocket ex som finns i mina ägor? Kanske ska ge bort den till Baby Bull? Då blir hon nog lite glad- men kanske lite dumt att göra den och väcka lust som inte borde väckas? Eller så kanske det kan skapa en förståelse.

Eftersom det snart är jul och julklappar ska införskaffas vill jag rekommendera ovannämnda bok som en trevlig julklapp till en vän. Men även uppmärksamma om Per Hagmans Att komma hem ska vara en Schlager. Även den har några fått av mej - man kanske skulle kunna säga att dom två böckerna är stående presenter från min sida- fantasifullt? Nja inte så värst men ruskigt bra böcker!

Tänkte skaffa nytt Pass eftersom mitt går ut snart, tur att man inte kommer behöva visa upp sitt foto allt för ofta för har en känsla av att jag ser lite småtjock ut på kortet och att min så kallade frisyr fick sej en törn av all blåst och regn strax före fotograferingen...

4 Comments:

  • At 3:44 PM, Anonymous Anonymous said…

    *Räcker upp handen* Langa hit ett julkort vettja!!! :)

    Angående böcker så hinner jag knappt läsa alls längre, och om jag försöker så somnar jag så fort jag sätter mig ner. Men, jag köper fortfarande böcker och jag planerar att läsa dem alla en dag, kanske när jag sitter uppe och väntar på att Holger ska komma hem från krogen! Kram

     
  • At 5:00 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Hahaha om 18år alltså;)

    Cecilia berättade nyligen att hon läser mycket just nu... och brukar läsa högt ur sin bok när Bianca ska sova... kanske kan testa det när Holger blivit några månader större?

    Har också en del böcker som väntar på att bli lästa o ett par till som planeras att köpas för att läsas i framtiden:)

     
  • At 5:10 PM, Anonymous Anonymous said…

    Holger och jag lyssnar på hans ljudbok "Green eggs and ham" eller så lyssnar vi på låtar och dansar.

     
  • At 5:19 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Ja finns massa sagor o böcker inlästa på CD nu för tiden!
    Både för vuxna och barn!
    Ett julklappstips för Holger kanske?
    Han ser mycket stor ut i sina tiger brallor:)

     

Post a Comment

<< Home