Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Sunday, December 10, 2006

Åker Fuglesang inatt?

Ja det är frågan,
om jag ska va ärlig så har jag inte hört talas om grabben tills för ett par veckor sen och kände inte till hans historia och tidigare försök att komma ut i rymden...
Och när jag hörde talas om honom nyligen var jag ganska likgiltig inför hans väntade rymdresa.
Men nu börjar jag bli mer intresserad.
Första försöket misslyckades, och det blev jag varse ca 12 timmar efter den tänkta uppskjutningen eftersom jag jobbade tidigt den morgonen och låg och sov och hörde ingan nyhetsrapporter förens jag kom hem efter 14tiden.
Men nu är det dags igen- kanske kommer han iväg, på SVT1 sänder dom nu program om honom och jag tittar lite smått vad som sägs. Kommer nog - med tanke på den seghet som råder- sitta uppe o fortsätta kolla och eventuellt få se när de lyfter.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home