Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Monday, December 04, 2006

Natt

Natt,
Du gömmer dej i ord.

Så sjöng Lundell för många år sen när han spelade in skiva.
Så sjöng han förra hösten flertal gånger när han spelade på Tyrol.

Nu är det Natt, jag vet inte om jag gömmer mej i ord, kanske? Jag arbetar med ord. Skriver på uppsats. Och lyssnar på nattradio via webben, "Vaken" som samsänds i P3 och P4.
Ganska trevligt att lyssna på.
Problemet med att vara vaken på natten är att man oftast inte kommer upp förens ganska sent efter när man väl sovit.
Återstår och ser om jag orkar gå på föreläsningen som äger rum mellan 09-11 eller om jag sover fram till lunch och går till jobbet direkt... det ena verkar betydligt mer lockande.

Och så var en onödig uppdatering gjord.

1 Comments:

  • At 9:19 PM, Anonymous Anonymous said…

    Nätter är ibland helt fantastiska.. den tysta anarkin, det kravlösa (dock ej i uppsatstider!!), tystnaden, lugnet..

    Fast bäst är natten om man kan ta batterierna ur den ilskna väckarklockan och inte bry sig det minsta om vad klockan visar på när de bruna öppnas igen..

     

Post a Comment

<< Home