Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Friday, December 01, 2006

"om allt och inget"

Några korta tillkännagivanden!

Jag har blivit mycket förtjust i både måndag-tors som fre-sön-morgonpasset.
Vardagarna lättas upp mycket genom Julia och även när de läser ur dagboken och Hej hej hallå-tävlingen är också skoj.
Weekend-morgonpasset är ju klockrent med Malin och Patti. Två härliga röster. Men den härligaste av alla är när Johan Hilton kommer in!
Sen så vill jag nog lyfta lite på hatten (om jag skulle haft nån) för JämO Claes Borgström, sicken kille alltså!
Däremot har jag missat mycket Roll-on och Roll-on-mannen, men står nog inte på hans sida längre - faktiskt!

Dessutom tror jag man kan säga att jag inte är så grinig på CSN (eller vice versa) längre:)

1dec idag, 1advent på söndag.
Well julen närmar sej med stormsteg, har inte köpt julklappar än, men ska inte köpa så jättemånga heller, så fixar vi senare, nästa eller veckan därefter, kring Lucia...
Däremot funderar jag på om jag ska julpynta idag, 1dec eller om det räcker med att göra det på söndag eller tills på söndag? - Typ imorgon eftermiddag runt 15-16tiden när det börjar skymma.
Hur ser då mitt julpyntande ut då?
Jo min vita keramik-lampa på fönsterbrädet tas ner och upp kommer en liten ljusstake i mässingsfärg med massa små lampar.
Kanske köper en burk pepparkakor och lite julmust.
Hur som helst vill jag också tipsa om Itzhaks julevangelium på svt ikväll. Hipp hipp brukar ju kunna vara himla skojigt! De roligaste karaktärerna är med:) Och Lilla vackra Naiv, du kan säkert kolla i efterhand på webben! Bra va?!
Tillsist riktas en gratulation till dockmakaren som fyller 34 idag, Grattis!

Ska nog börja fundera på o plocka ihop en eller två riktigt bra julskivor!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home