Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Friday, October 27, 2006

Fyra Saker

Fann en liten lista på Altamiras blogg (det där med namn och olika nickname är lite klurigt, flera "namn" kan leda till en och samma person. Men får väl antingen göra en liten lista på vilka namn som jag brukar använda så det blir lättare för er läsare att hänga med... eller vara tråkig och alltid ha samma "namn" på en viss person) som jag tänkt rippa och svara på här.

Men först några notiser.
Jag kan först konstatera att denna blogg är mycket mer välbesökt än jag kunnat ana, enligt bloggportalens räknesystem. Dock inte riktigt klar med hur den räknar... och kan ju vara en och samma läsare som läser från olika ip-adresser men hur som helst har denna blogg haft över 50 besök senaste veckan!

En annan sak är att M.Gandhi är i Helvetet, i alla fall enligt South Park säsong 10 episod 11...

4 arbeten jag haft:
Brevbärare
Sitta i kassan i konsum
Jobba på Postens ODR/Gruppreklam-central
-

4 filmer som jag ser om och om igen:
American Beauty
A beautiful mind
Lagaan
Robin Hood - Prince of thieves

4 städer jag bott i:
Jönköping
Göteborg
Växjö
Calcutta/Kolkata - räknas det?

4 tv-serier jag gärna ser:
Kalla Fötter/Cold feet
Coupling¨
South Park
Simpsons

4 ställen jag vill åka till:
London
Dublin
Indien/Kolkata
Gotland

4 webbsidor jag besöker dagligen:
Min/denna blogg
På fri fot
Hotmail/msn - men även communities som Helgon och Lunarstorm
Aftonbladet

4 favoriträtter:
Oxfilé
Entrecote
Råbiff
Grillad Flintstek på sommaren

4 ställen där jag trivs :
Jag passar på denna fråga... kanske inte trivs alls någonstans, bloggen går ju trots allt i svart och rosa...

4 bloggare som jag utmanar:
Vet inte om jag kan utmana någon... men just nu bloggar jag bättre än Naiv
Sen gillar jag och fascineras av flera uppdateringar gjorda av Altamira, CC och Moffis på deras respektive bloggar.

4 svenska musikartister eller grupper:
Ulf Lundell
Magnus Johansson
Thåström
Raymond & maria

3 utländska musikartister eller grupper:
Bruce Springsteen
Bob Dylan
The Wallflowers

Kände för att dela upp musiklistan:)

5 Comments:

  • At 9:54 PM, Anonymous Anonymous said…

    Jag hittade dig på bloggportalen!

     
  • At 10:05 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Hur hittade du mej där då? Hur gick du till vägen? Själv hittat dej flera ggr där :P

     
  • At 12:05 AM, Anonymous Anonymous said…

    Jag sökte på kosmos :)
    Jaha, schyrre att du inte satt mig som favorit där då.... då hade jag ju hittat dig för länge sen...hmm

     
  • At 12:11 AM, Blogger samtalmedsolen said…

    Har ju ingen som favorit som där... men du hade inte mej... trots att du visste att jag hade en blogg ju....men går kanske bara ha favoriter som är reggade där?
    skyller på att jag inte visste/vet hur man gör o för lat för o ta reda på det...

     
  • At 11:18 AM, Anonymous Anonymous said…

    men Solen hur skulle jag kunnat haft dig som favorit där innan jag ens hittat dig?? use da brain. nu är du det...

     

Post a Comment

<< Home