Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Wednesday, September 24, 2008

Dvalan över och tillbaks

Dvalan över och tillbaks där jag slutade. Bloggens dvala är slut. Och nu när bloggen sakta vaknar till nytt liv så är jag ungefär där jag slutade. Då skulle jag packa väskan för att resa till Indien om en period på 4veckor. I tisdags i förra veckan packades väskan igen - inte samma exemplar, men väl en väska (ryggsäck) - för att den 17sep avgick planet mot Indien igen. Men allt är inte som det var senast. Då var huvudmålet för resan Varanasi. Nu är jag baserad i Delhi och här mycket längre, 6-7månader är väl planen. Så nu kommer jag blogga ifrån Indien och Delhi. Men fortfarande kommer bloggen kretsa kring hur Solis tar sej fram mellan dröm och verklighet.
En annan skillnad mot i vintras är att jag nu också är syndfri; fri från massa dåliga karma blev jag när jag badade i Ganges i vintras när jag var i Varanasi. Okej då kan hända att jag förvisso samlat på mej lite synd och dålig karma under tiden som gått, men är nog ytterst lite skulle jag tro...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home