Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Friday, November 03, 2006

Raymond & Maria: konsert!

Ikväll ska jag på konsert.
För nästan två år sen, den 5 nov 2004, såg jag Raymond & Maria på Sticky Fingers i min lilla hemstad Göteborg; nu är det dags igen. Skamligt nog är det faktiskt bara deras andra besök i Göteborg.
Förra gången var det bra. Tror nog det kan bli minst lika bra nu. De har nog mer rutin. I och för sej tror jag att intrycket av orutin och stelhet är lite av deras image efter sett dom nån gång på TV.
För två år sen saknade jag egentligen bara en låt (å andra sidan hade de bara släppt ett album och singlar...) nämligen När jag blundar, sista spåret på första albumet. Kanske också skivans bästa spår! Vore kul att få höra den ikväll. Eller kanske den engelska versionen av "tröjan"-låten eller av Som (Like - som nog är lite bättre på engelska)

Får dock villigt och skamset erkänna att jag inte lyssnat in mej tillräckligt på nya skivan och kunna ge en utförlig recension. Även om den är långt ifrån olyssnad. Men lite åsikter har jag. Den är nog tyvärr lite sämre än första skivan, den känns ojämnare. Även om nya skivan har en hel del bra spår också.
Men jag gillade inte så mycket Storstadskvinnor-låten/singeln när jag först hörde den, men gillar den mer och mer, och helt OK att Per sjunger i början.

Tackvare konserten får jag också gå på ny mark, någonstans i Majorna är konserten, Musikens Hus... Får kolla upp adress/vägbeskrivning...
Mitt konsert-sällskap är det samma som på Sticky: Nada. Folk kunde inte. Folk ville inte.

Well, nu vet ni vad jag är ikväll vid 21-tiden. Räknar själv med att komma med en recension senare ikväll eller imorgon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home