Kosmos anropar Solis

Solis har blivit återfödd i bloggarnas värld. Solis undrar om hans drömmar kommer gå i uppfyllelse. Solis undrar om han kommer få några bloggkompisar. Men tills dess begrundar han: Det finns endast ett verkligt allvarligt filosofiskt problem: självmordet (Albert Camus ur Myten om Sisyfos)

Saturday, September 02, 2006

Vilket är mitt uppdrag

Vilket är mitt uppdrag?
- Jag antar att man (jag) skulle kunna göra en lång serie av blogginlägg med den rubriken.
Här syftar jag till denna nystartade blogg; vad ska jag skriva om? Vad kan jag skriva om? Och vem kommer läsa och intressera sej för det jag skriver (om).
Mitt uppdrag måste således vara att skriva om något som kommer locka läsare.
Men hur? Jag blickar mot några mina bloggande vänner; jag kan aldrig skriva så vackert och poetiskt som Altamira. Inte med den lekfullheten och skärpan som Naiv. Och egentligen kan jag inte gnälla för där ligger Moffis hästlängder före mej. Jag har inte den livserfarenheten som Baby, inte en den förmågan att formulera väl; skriva brännande och humoristiska inlägg som CC.
Mitt uppdrag måste vara och skriva om något jag behärskar.
Kanske kombinera en hel del Lundell med religion och filosofi i allmänhet, och indisk tanketradition i synnerhet?
Men då hamnar jag vid utgångspunkten; vem är intresserad av att läsa det?
I brist på annat så får det kanske bli det. (Tips om annat välkomnas naturligtvis).
Och med bloggen som ren självbekräftelse blir konsekvensen att jag riskerar att jag förblir kvar i den förödande korruption och okunskap som Patañjali nämner. Viljan till liv är en av dom...

2 Comments:

  • At 1:59 PM, Anonymous Anonymous said…

    Du ska inte oroa dig, du har så mycket intressant visdom från dina studier, och dom till exempel, är alltid intressanta att läsa.

    Åh, fin länkning. Man tackar och bockar!!

     
  • At 3:20 PM, Blogger samtalmedsolen said…

    Kan hända att det blir lite sånt...
    Kanske en och annan lista också...
    Men denna lilla blågg ska gå i Svart & rosa - ett tag till i alla fall. Och ganska nöjd med dess layout.
    Ja, länkning var ju lite småklurigt att göra, men nu kan jag. Men ännu klurigare var att få upp en bild...

    Får tacka för din länk också.
    Fin rubrik:)

     

Post a Comment

<< Home